Niet ondersteunde browser
De webbrowser die u momenteel gebruikt, wordt niet langer ondersteund en daardoor is het mogelijk dat functies van deze website niet werken zoals verwacht. Wij adviseren u om te updaten naar een momenteel ondersteunde browser (zoals chroom , Edge of Firefox) om uw veiligheid, snelheid en algemene ervaring te verbeteren.
Belangrijkste functies
De beschrijving van dit product is vertaald uit het Engels - Bekijk de oorspronkelijke versie
Artikelnummer: 291730
Oppervlaktestructuur en satijnen nitrocellulose citroen Burst finish
In bijna elk opzicht is de Gary Moore Signature Les Paul BFG geen gewone Les Paul - inclusief het oppervlak en de textuur van de body en hals. De meest krachtige, radicale Les Paul had een rauwe look nodig, dus Gibson's ontwerpers besloten om de oppervlakte carving sporen op de massief esdoorn top en mahonie body te laten staan - precies zoals ze eruit zien als ze uit de ruwe molen komen. De body van de Gary Moore Signature Les Paul BFG krijgt vervolgens een Lemon Burst finish die sterk lijkt op de finish van Moore's historische, originele Les Pauls. De hals krijgt ook zijn eerste finish en wordt dan met de hand geschuurd om zijn eigen unieke versleten uiterlijk te krijgen. Een gladde laag satijnen nitrocellulose wordt dan over de hele gitaar aangebracht, wat zorgt voor minder interferentie met de natuurlijke vibratie van het instrument - wat een zuiverdere klank oplevert - en het hout de kans geeft om te ademen en natuurlijk en goed te verouderen gedurende zijn leven.
Schone brug
Schone hals
Schoon midden
Vuile brug
Vuil midden
Vuile hals
Gibson Burstbucker 3 en P-90
De Gary Moore Signature Les Paul BFG vroeg om een pickupconfiguratie die net zo radicaal was als de man zelf, en de combinatie van Gibson's Burstbucker 3 met de klassieke P-90 is zo intens als het maar kan. De Burstbucker 3 kwam in 1990 op het toneel en vertegenwoordigt - net als de Burstbucker 1 en 2 - Gibson's streven om de karakteristieken van de vintage "Patent Applied For" humbuckers van de late jaren 1950 te vangen en te recreëren. Op de werkvloer van de oorspronkelijke Gibson fabriek in Kalamazoo, Michigan, werden de vroegste Gibson PAF humbuckers gewikkeld met behulp van onnauwkeurige machines, wat resulteerde in pickups met verschillende niveaus van output en toon. De Burstbucker-lijn vertegenwoordigt deze variaties, maar met enkele moderne aanpassingen. De Burstbucker 3 biedt een historisch accurate PAF klank met twee licht overspoelde spoelen, wat een rauwe, luchtige klank oplevert met genoeg punch om door elke mix te snijden. De legendarische P-90 black soapbar, geïntroduceerd in de vroege jaren 1950, Gibson's echt legendarische singlecoil pickup, en biedt de soulvolle, klassieke klank die alleen een P-90 kan. Hij levert meer warmte dan een standaard singlecoil pickup, voor een hoge output en zoete treble respons. Samen zijn ze een van de krachtigste pickupcombinaties op een Les Paul.
Gibson'50s afgerond halsprofiel
Geen enkel gitaarhalsprofiel is beter te onderscheiden dan de halsprofielen die worden gebruikt op de Gibson modellen van tegenwoordig. Het traditionelere jaren '50 halsprofiel - dat je terugvindt op de Gary Moore Signature Les Paul BFG - is het dikkere, rondere profiel, dat dezelfde halsvormen emuleert als die op Moore's persoonlijke en originele Les Paul Standards uit de late jaren 1950. De hals is bewerkt in Gibson's ruwe molen met behulp van houtvormers om de eerste sneden te maken. Maar zodra de toets erop is gelijmd, wordt de rest - inclusief het laatste schuurwerk - met de hand gedaan. Dat betekent dat er geen twee halzen zijn met exact dezelfde afmetingen. Dus hoewel ze nog steeds de basiskenmerken hebben van hun respectieve profiel, zal elke hals iets anders zijn, met een duidelijk maar traditioneel gevoel.
Kamerbody
Er is iets speciaals aan het bespelen van een gitaar met een rauwe, krachtige toon, balans en gewicht. Een van de manieren waarop de vakmensen van Gibson USA dit evenwicht bereiken, is door zorgvuldig in kaart gebrachte kamers in de massief mahonie achterkant van de Les Paul te frezen met behulp van een Computer Numeric Controlled (CNC) router, voordat het esdoorn bovenblad erop wordt gelijmd. De plaatsing van de routes is vastgesteld na zorgvuldig onderzoek van de resonantiekarakteristieken van de Les Paul. Gibson benaderde dit proces met het besef dat elke verandering in de formule gevolgen zou hebben voor de klank van het instrument. Dus, naast het verlichten van de stress op de rug en schouders van een speler, verbeteren deze lichtere Gibson gitaren ook het klankpalet op een manier die uniek is voor deze gitaren. Het resultaat zijn comfortabele, lichtgewicht gitaren die akoestisch luider zijn, met meer sustain en resonantie.
Body
Hardware
Elektronica
Hals
Toets
Koffer