Niet ondersteunde browser
De webbrowser die u momenteel gebruikt, wordt niet langer ondersteund en daardoor is het mogelijk dat functies van deze website niet werken zoals verwacht. Wij adviseren u om te updaten naar een momenteel ondersteunde browser (zoals chroom , Edge of Firefox) om uw veiligheid, snelheid en algemene ervaring te verbeteren.
De beschrijving van dit product is vertaald uit het Engels - Bekijk de oorspronkelijke versie
Er is geen twijfel een Firebird V, met zijn unieke "omgekeerde" zig-zag bodysontwerp en even duidelijke kop, het is gewoon een van de meest herkenbare van alle elektrische gitaar profielen. Voor het eerst geïntroduceerd in 1963, was de Firebird Gibson het geesteskind van legendarische automotive ontwerper en visionaire Ray Dietrich (Lincoln, Pakketard), enlisted door Gibson te versterken de gitaarlijnen van de vroege jaren ' 60 en helpen stollen van het bedrijf eminente behoren tot solidbody elektrische gitaar fabrikanten. Dietrichs onconventionele ontwerp was losjes gebaseerd op zowel de legendarische auto tailfins van de jaren 1950 en de Gibson Explorer, die enkele jaren eerder had ingevoerd.
Artikelnummer: 14117
Schuine Headstock
Van het Firebird afzonderlijke kop blijft trouw aan Gibsons industrie veranderende manier van denken. Zoals elke kop Gibson, is de hoekige Firebird headstock uitgehakt uit het zelfde stuk van mahogany als de nek. De hoek is zorgvuldig ingesteld op 14 graden 0 in plaats van de traditionele 17 graden - geschikt voor radicale contour van de kop en druk op de snaren houden. De kop van formulier verzekert rechte string-pull, die, wanneer gecombineerd met de toegenomen tekenreeks druk, middelen, er geen verlies van tekenreeks trillingen tussen de moer en de tuners is, evenaren beter ondersteunen. Banjo-gestileerde tuners bieden de nodige afstand tussen tuner knoppen, waardoor voor comfortabele toegang en ongecompliceerde tuning. Dit proces duurt vakmanschap, tijd en inspanning, maar de beloningen zijn zeker de moeite waard.
Het Firebird V-nek profiel
Geen gitaar hals profielen zijn meer te onderscheiden dan de nek profielen werkzaam op de Gibson modellen van vandaag. Het meer traditionele jaren ' 50 nek profiel is de dikkere, meer afgeronde contour, emuleren de nek vormen van Gibson's iconische modellen van de late jaren 1950. De jaren ' 60 nek profiel wordt beschouwd als de meer moderne, slim-taps toelopende contour meest geassocieerd met de Gibson modellen van de vroege jaren 1960. De nek op Gibsons Firebird V heeft het beste van beide werelden - het is een hybride tussen de jaren ' 50 afgerond contour en de jaren ' 60 slim-taper profiel. Zoals met alle Gibson hals, is het machinaal in Gibsons ruwe molen hout vormgevers gebruik te maken van de initiële bezuinigingen. Zodra de toets wordt gelijmd op, wordt de rest, inclusiefde definitieve schuren, met de hand gedaan. Dat betekent dat er geen twee nek met de exacte dezelfde afmetingen zijn. Dus terwijl het nog steeds de basiskenmerken van de respectieve profiel, zal elke nek zijn iets anders, met een duidelijke maar traditionele gevoel.
Gibson High-Output, keramische Mini Humbuckers
De invoering van de mini-humbucker in de late jaren 60 een groeiende behoefte geserveerd? de vraag voor een P-90-gerangschikte pickup met geen hum. Gibsons wereldklasse ingenieurs ingesteld over het maken van een kleinere, meer compacte humbucker om te passen in de sleuf van een P-90. Met zijn kleiner formaat, smalle magnetisch veld en uniek design combinatie produceert de mini-humbucker een heldere en gerichte uitvoer, met behoud van beroemde humbucker uitvoeringen van Gibson's. De mini-humbucker was eerst beschikbaar gesteld in verschillende Epiphone Gibson-en-klare modellen van de late jaren 1960, en de Les Paul Deluxe in de vroege jaren 1970. Vandaag, het is vooral bekend als de pickup in de Gibson Firebird, en is een vintage replica van de oorspronkelijke mini-humbucker met bar Alnico II magneten. De Gibson mini-humbucker is authentiek in elk detail, van haar crème-gekleurde kunststof montage en gecoate emaille draad, aan haar esdoorn spacers en vintage gevlochten lood draad. De toon is onmiskenbaar Gibson.
Nek-via-Body bouw en solide mahonie Body
De Firebird V's meerdere-hout-lgs constructie is zo structureel en esthetisch innovatieve als een Gibson-functie. De nek en center stuk van het body zijn opgebouwd uit solide mahonie, zoals de twee vleugels die zijn gelijmd aan elke kant om te vormen van het Firebird verschillende overzicht zijn. Alle stukken samen te lijmen verzekert maximale 'hout-naar-hout' contact, en laat de nek en het body om te functioneren als een enkele eenheid. Deze constructie nek-via-body resulteert in betere toon en onovertroffen ondersteunen, en geen losse of verkeerd uitgelijnd halzen. De betrokken bij de selectie van het Firebird V van hout en de formule naar het uitdrogen regime wordt nauw gecontroleerd. Het hout is eerst persoonlijk geïnspecteerd en gekwalificeerd door Gibsons team van bekwame experts hout voordat zij de fabrieken. Deze inspecteurs ter plaatse ook verzekeren dat de gewone esdoorn van bedrijven vast te houden aan de normen van de forest-besparing van de Rainforest Alliance komt, waarvan Gibson een trots lid en sponsor is. Binnen de Gibson fabrieken, is vochtigheidsgraad gehouden op 45 procent, en de temperatuur aan 70 graden. Dit verzekert dat alle bossen zijn gedroogd tot een niveau van 'evenwicht', waar het vochtgehalte verandert niet tijdens het productieproces. Dit staat garant voor strakke gewrichten en geen uitbreiding, en controleert de krimp en verdraaiing van de bossen, naast het verminderen van het gewicht. Het verbetert ook de woods zaagt en finish eigenschappen, en naleving van lijm. Consistente vochtgehalte betekent dat een Gibson gitaar gelijkmatig reageren op veranderingen van temperatuur en vochtigheid, zal lang nadat het de fabriek verlaat.
Body:
Nek
Pickups & Hardware:
Case: