Niet ondersteunde browser
De webbrowser die u momenteel gebruikt, wordt niet langer ondersteund en daardoor is het mogelijk dat functies van deze website niet werken zoals verwacht. Wij adviseren u om te updaten naar een momenteel ondersteunde browser (zoals chroom , Edge of Firefox) om uw veiligheid, snelheid en algemene ervaring te verbeteren.
Deze kerst hebben we onze standaard niet goed geld terug garantie verlengd. Winkel met vertrouwen in de wetenschap dat onze geld-teruggarantie is verlengd tot 50 dagen op elk nieuw product. Koop vandaag nog en geniet van de flexibiliteit om artikelen terug te sturen tot na Nieuwjaar, met inachtneming van ons standaard retourbeleid.
Je kunt met een gerust hart bij Gear4music aankopen doen, want alle aankopen worden standaard geleverd met een 30 dagen geld-terug-garantie en een standaard garantie tot 5 jaar.
Op het punt van aankoop is er extra bescherming beschikbaar tegen een kleine vergoeding, waardoor je tot 180 dagen geld-terug-garantie en tot 10 jaar verlengde garantie krijgt.
Geen enkele verklaring of verkoopsvoorwaarde in onze voorwaarden beïnvloedt of beperkt je wettelijke rechten zoals gedefinieerd in de EU Consumer Rights Directive of The Consumer Contracts (Information, cancellation, and additional charges) Regulations 2013.
Het is gemakkelijk om iets terug te sturen via ons online retourcentrum. Hier gaat u van start:
Deze tabel geeft een overzicht van je wettelijke consumentenrechten in vergelijking met ons standaard retourbeleid en optionele geld-terug-garantie en garantie buiten de garantietermijn.
VERENIGD KONINKRIJK & EU/EER | EU Standaard | Gear4music Standaard | Gear4music Optioneel | Gear4music Digitale artikelen |
Terugbetalingstermijn | 14 dagen | 30 dagen | Tot 180 dagen | 14 dagen (op voorwaarde dat de licentiesleutel niet is gebruikt om het artikel te activeren) |
Standaard leveringskosten terugbetaald? | Ja, tot 30 dagen | Ja, tot 30 dagen | Ja, tot 30 dagen | N.V.T. |
Worden de extra leveringskosten terugbetaald? | Alleen standaardkosten | Alleen standaardkosten | Alleen standaardkosten | ALLEEN STANDAARDKOSTEN |
Gratis afhaling bij annulering | Geen | Nee | Nee | N/A |
Retourneren indien defect als gevolg van ontwerp of fabricage | Gratis | Gratis afhalen binnen 180 dagen | Gratis afhaling binnen 2 jaar of zoals vermeld op productpagina | Binnen 14 dagen |
Retourneren indien beschadigd geleverd | Gratis | Gratis afhalen binnen 14 dagen | Gratis afhalen binnen 14 dagen | N.V.T. |
Retourneren indien verkeerd artikel ontvangen | Gratis | Gratis afhalen binnen 14 dagen | Gratis afhalen binnen 14 dagen | Binnen 14 dagen (mits de licentiesleutel niet is gebruikt om het artikel te activeren) |
Verlengde garantie terugbetaald indien gebruikt? | N.V.T. | N.V.T. | Geen | N.V.T. |
Voor meer informatie over je wettelijke rechten en je recht op herroeping of recht op annulering, blader je naar het einde van deze informatiepagina.
Om een product te retourneren onder onze standaard of uitgebreide Geld Terug Garantie regelingen, zorg ervoor dat het product:
In 'als nieuwe' staat, wat betekent dat het niet verder is behandeld dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen, in het bijzonder als het verder gaat dan het soort behandeling dat redelijkerwijs in een winkel is toegestaan.
Goed verpakt en in de originele verpakking
Onze garanties vormen een aanvulling op uw wettelijke rechten. Voor meer informatie over uw wettelijke rechten, zie hieronder.
30 dagen geld-terug-garantie
30 dagen na levering om ons te vertellen dat u van gedachten bent veranderd.
Kies een ander artikel of vraag uw geld terug
Terugbetalingen dekken de leveringskosten van de Standaard of Saver diensten, maar niet alle uitbreidingen zoals installatie, twee personen levering, getimede en zaterdag diensten.
Geld terug garantie
Belangrijk: Vanwege hygiëne en softwarelicenties komen sommige artikelen alleen in aanmerking voor onze Geld Terug Garantie als ze ongebruikt en verzegeld in de originele verpakking met alle software nog "ongeregistreerd" aan ons worden geretourneerd. Details over uitsluitingen staan in de productbeschrijvingen. Producten omvatten:
In-ear monitors en koptelefoons
Oordopjes en oorbescherming
Rieten en mondstukken voor hout- en koperblaasinstrumenten
Mond- en lipverzorgingsproducten
Cd's, dvd's en software
Verlengde Geld Terug Garantie, tot 180 dagen
U kunt de Geld Terug Garantie optioneel verlengen tot 180 dagen tegen een kleine vergoeding in het verkooppunt, inclusief tot 6 jaar verlengde garantie.
Meer informatie over uitgebreide garanties vindt u hier.
Binnen 180 dagen na levering kunt u ons laten weten dat u van gedachten bent veranderd, het contract annuleren en een ander artikel kiezen of uw geld terugvragen.
Er wordt een klein bedrag in rekening gebracht voor het ophalen, gebaseerd op de grootte en het gewicht van de bestelling (zie het gedeelte over ophaalkosten).
Restituties binnen 30 dagen na levering omvatten de leveringskosten van de Standaard of Saver diensten, maar niet de eventuele uitbreidingen zoals installatie, levering door twee personen, tijd- en zaterdagdiensten.
Wij kunnen geen op maat gemaakte, niet defecte artikelen terugnemen, zoals computersystemen die volgens de specificaties van de klant zijn gebouwd. Uw wettelijke rechten voor deze artikelen zijn beperkt omdat de bouw al is afgesloten voordat de goederen zijn verzonden, daarom wordt uw recht op annulering geacht verloren te zijn gegaan tijdens de annuleringstermijn omdat de dienst volledig is geleverd voordat de 14 dagen zijn verstreken. Uitzonderingen zijn alleen mogelijk met onze voorafgaande toestemming, en kunnen worden onderworpen aan annulerings- en herstockeringskosten van minimaal 25% in overeenstemming met onze voorwaarden, mits de goederen in originele voorraadconditie zijn.
Afhaalkosten
Indien u een bestelling annuleert in overeenstemming met uw wettelijke rechten of een item wilt terugsturen met uw geld-terug-garantie, dan bent u verantwoordelijk voor het terugsturen van de goederen naar ons. Maar in elk scenario waar ophaling niet gratis is (bijv. annulering van de bestelling of zoals aangegeven in de bovenstaande tabel), kunnen wij het artikel bij u ophalen tegen een gesubsidieerd tarief. Deze vergoeding varieert per product en wordt aangegeven op elke productpagina in de verstrekte informatie over garanties, en tevens op de winkelwagenpagina.
Bijvoorbeeld: voor een klant in het Verenigd Koninkrijk kost het afhalen van een product tot 30 kg en maximaal 1 meter in lengte normaal gesproken 3.99 pond maar dit zal meer zijn wanneer het gaat om zwaardere en/of omvangrijkere items of internationale afhaling bij klanten in Europa.
Indien u kiest voor een terugbetaling, dan worden de kosten voor het retourneren in mindering gebracht op uw terugbetaling.
U kunt het artikel ook op uw kosten terugsturen. Als u dit doet, raden wij u ten zeerste aan om een bewijs van verzending te krijgen om aan te tonen dat u uw goederen hebt geretourneerd. Alle goederen moeten zonder vertraging worden geretourneerd en niet later dan 14 dagen na annulering.
Verpakking van retourzendingen
Bewaar de originele verpakking tot u er zeker van bent dat u de goederen wilt behouden, want indien u de goederen binnen 30 dagen na levering zonder de originele verpakking wilt retourneren, wordt het verlies aan verkoopwaarde van de goederen zonder originele verpakking in mindering gebracht op uw terugbetaling.
Als u niet over de volledige originele buitenverpakking beschikt, maar de goederen wilt retourneren binnen de geld-terug-garantieperiode, moeten alle artikelen in een stevige kartonnen doos met geschikt verpakkingsmateriaal worden geplaatst om te voorkomen dat de artikelen verschuiven en om ze te beschermen tegen krassen en beschadigingen. Gear4music kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een artikel dat beschadigd is door een ontoereikende verpakking, en uw retourzending en terugbetaling kan worden geweigerd of uw terugbetaling gereduceerd met de verminderde waarde van de goederen als gevolg van onjuiste verpakking. Indien u niet zeker bent of vragen heeft over geschikte verpakking, neem dan contact op met onze klantendienst.
Slimme of verbonden apparatuur
Indien u slimme of verbonden apparatuur terugstuurt, zorg er dan voor dat uw apparaat is losgekoppeld van het thuis- of bedrijfsnetwerk en uw persoonlijke accounts zoals Google, Spotify of Amazon Alexa zijn verwijderd of 'unlinked'. Indien het apparaat een dataopslagfunctie heeft, zorg er dan voor dat u alle privégegevens verwijdert voordat u het item terugstuurt. Onze klantenservice helpt u graag bij de voorbereiding van de retourzending of kan assisteren bij het resetten naar fabrieksinstellingen.
Digitale artikelen
Voor bestellingen die zijn gedownload, zoals software en plugins. Voor artikelen die met een licentiesleutel werden geleverd, mag de meegeleverde licentiesleutel niet zijn gebruikt om de software te activeren als u een bestelling wilt annuleren op grond van uw wettelijke rechten of onze geld-terug-garantie.
Als je product niet werkt zoals verwacht, vertel het ons dan zo snel mogelijk zodat we het probleem kunnen oplossen.
Binnen de eerste 6 maanden dat het product in je bezit is, halen wij de goederen op en leveren ze gratis terug.
Standaard garantie
Na de eerste 180 dagen, maar binnen 3 jaar na de aankoop, ben je verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren van het artikel naar ons, en de kosten voor het terugsturen van het artikel. Wij kunnen redelijke retourkosten vergoeden indien je in staat bent om onafhankelijk bewijs te leveren dat de fout aan ons of de fabrikant te wijten is.
Verlengde garantie
De gratis ophaal- en retourperiode staat op iedere productpagina vermeld en is normaal gesproken 2 jaar. Na deze tijd ben je verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren van het artikel naar ons, en de kosten voor het terugsturen van het artikel. Wij kunnen redelijke retourkosten vergoeden indien je in staat bent om onafhankelijk bewijs te leveren dat de fout aan ons of de fabrikant te wijten is.
Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je bestelling je in perfecte staat bereikt. Als de bestelling beschadigd is wanneer je deze ontvangt, laat het ons dan zo snel mogelijk weten zodat we het probleem kunnen oplossen.
Voeg waar mogelijk een foto bij van eventuele schade aan het artikel en/of de verpakking tijdens het transport. Dit helpt ons om de zaak bij onze koerier aan te kaarten.
Houd er rekening mee dat wij alleen verantwoordelijk kunnen zijn voor de schade die de goederen hebben opgelopen vóórdat het bij je is geleverd. Eventuele schade of breuk onderweg is onze verantwoordelijkheid, maar als er iets gebeurt nadat het aan jou, je opgegeven veilige plaats of je opgegeven buuradres is geleverd, is dit eigen verantwoordelijkheid en kunnen wij geen enkele aansprakelijkheid voor de schade aanvaarden.
Standaard & verlengde garanties
Als je ons binnen 14 dagen na levering van de bestelling laat weten dat het artikel beschadigd is, halen wij het product gratis bij je op en vervangen wij het artikel snel of geven wij je een terugbetaling. Na 14 dagen brengen we een kleine vergoeding voor het ophalen in rekening.
Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je de juiste items ontvangt. Als er iets is wat je niet verwacht had in je levering, vertel het ons dan zo snel mogelijk zodat we het probleem kunnen oplossen.
Vermeld indien mogelijk de gegevens van het onjuiste of verkeerd beschreven artikel dat je hebt ontvangen.
Als je een artikel aan ons retourneert, zorg er dan voor dat je de originele binnen- en buitenverpakking intact laat. Je hoeft dus alleen het pakketje waarin het artikel is geleverd opnieuw te verzegelen. Als je twijfelt of vragen hebt over de juiste verpakking, kun je contact opnemen met onze klantenservice op 020-2417056 of [email protected] voor Nederland en 078-482155 of [email protected] voor België.
Standaard & verlengde garanties
Als je ons binnen 14 dagen na levering van de bestelling laat weten dat je een verkeerd geleverd product hebt ontvangen, halen wij het product gratis bij je op en vervangen wij het artikel snel of doen wij een terugbetaling. Na 14 dagen wordt een kleine vergoeding voor het ophalen in rekening gebracht.
Let op: je bent verantwoordelijk voor het retourneren van het verkeerde artikel of van een artikel dat per ongeluk zonder bestelling of betaling aan je is geleverd. Als je het artikel niet retourneert, brengen wij de volledige kosten van het artikel in rekening.
Je hebt tot 30 dagen na ontvangst van je bestelling de tijd om deze te annuleren. Alle goederen moeten zonder vertraging en niet later dan 14 dagen na annulering worden geretourneerd.
Als je je bestelling wil annuleren, kun je onderstaande gegevens kopiëren en plakken in een e-mail, de nodige informatie invullen en deze naar [email protected] sturen.
Om meer te weten te komen over uw wettelijke rechten, zie hieronder.
******************
Aan Gear4music Limited, Kettlestring Lane, York, YO30 4XF, United Kingdom:
Ik deel/wij delen hierbij mee dat ik/wij mijn/onze verkoopovereenkomst voor de volgende goederen annuleer/annuleren:
• Vermeld je bestelling hier
Van bestelling(en):
• Vermeld je bestelnummer(s) hier
Besteld op:
• Besteldatum / ontvangen op leveringsdatum
Je naam,
Je adres,
Datum
******************Wij inspecteren geretourneerde goederen om er zeker van te zijn dat je tijdens je bezit een redelijke mate van zorgvuldigheid in acht heeft genomen en dat alles wat wij je oorspronkelijk hebben toegestuurd, is geretourneerd.
Houd je er rekening mee dat als de goederen niet in nieuwe staat en/of met de juiste verpakking worden ontvangen, er een vermindering op je terugbetaling kan worden toegepast. Indien wij goederen ontvangen die niet correct zijn gebruikt, zullen wij je terugbetaling verminderen met een bedrag dat de vermindering van de waarde van de goederen als gevolg van foutieve handeling weerspiegelt.
Indien je een terugbetaling heeft aangevraagd, zal deze binnen enkele dagen na ontvangst van je goederen en bevestiging van de retourzending worden verwerkt in overeenstemming met ons beleid.
De Consumer Contracts Regulation 2013
1. Het contract komt tot stand op het moment dat je je levering ontvangt.
2. Je hebt het wettelijke recht om het contract voor een beperkte tijd op te zeggen zonder dat je een reden opgeeft maar wij zouden het op prijs stellen als je ons feedback geeft, omdat dit helpt ons te verbeteren.
3. Je recht om te annuleren eindigt 14 kalenderdagen na:
a) de dag dat je je bestelling ontvangt, of
b) de dag dat je het laatste deel van je bestelling ontvangt wanneer deze in termijnen wordt geleverd
4. Om te annuleren, dien je ons per post of per e-mail op de hoogte te stellen van je wensen.
5. Om de annuleringstermijn van 14 dagen te respecteren, wordt het moment van verzending van e-mails en brieven beschouwd als ontvangst. Je hoeft de eigenlijke goederen niet voor deze datum terug te sturen. Zie punt 13 hieronder over wanneer goederen naar ons moeten worden geretourneerd.
6. Om aan te kunnen tonen dat je ons tijdig hebt laten weten dat je wil annuleren, raden wij je aan om alle e-mails die je ons hebt gestuurd te bewaren, een kopie van een brief te bewaren en het postkantoor om een bewijs van verzending te vragen.
7. Voor het annuleren van een 'Koopovereenkomst op afstand' en voor andere zaken kun je contact met ons opnemen:
Gear4music Limited, Kettlestring Lane, Clifton Moor, York. YO30 4XF.
020-3690283
8. Als je dit contract opzegt, doen wij een terugbetaling voor de volledige aankoopprijs plus de standaard leveringskosten. Let op: eventuele extra leveringskosten zullen niet worden terugbetaald, bijv. installatie of levering op zaterdag.
9. Wij kunnen een aftrek toepassen op de terugbetaling wanneer goederen zijn gedevalueerd omdat je ze hebt behandeld op een manier die verder gaat dan wat redelijkerwijs in een winkel is toegestaan om hun aard, kenmerken en werking vast te stellen.
10. We zullen terugbetalingen doen zonder onnodige vertraging, en niet later dan:
(a) 14 dagen na de dag dat wij de geleverde goederen van je terugkrijgen, of
(b) (indien eerder) 14 dagen na de dag waarop je het bewijs hebt geleverd dat je de goederen hebt geretourneerd, of
(c) Indien de goederen nog niet aan je zijn verzonden, 14 dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van je besluit om deze overeenkomst te annuleren.
11. Wij kunnen de terugbetaling inhouden totdat wij de goederen hebben terugontvangen of je het bewijs hebt geleverd dat je de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst aankomt.
12. Wij zullen de terugbetaling uitvoeren met behulp van hetzelfde betaalmiddel als die je bij de eerste aankoop hebt gebruikt, tenzij je nadrukkelijk anders bent overeengekomen, maar in ieder geval betaal je geen kosten als gevolg van de terugbetaling.
13. Je dient de goederen terug te sturen of aan ons te overhandigen zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je ons je opzegging van deze overeenkomst hebt meegedeeld. De termijn wordt nageleefd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
14. Zorg ervoor dat geretourneerde goederen op de juiste manier worden verpakt in de originele verpakking of in een vergelijkbaar, geschikt alternatief.
15. Wij zijn wettelijk verplicht je goederen te leveren die in overeenstemming zijn met de beschreven overeenkomst, van redelijk bevredigende kwaliteit en redelijkerwijs duurzaam zijn.
De Consumers Rights Act 2015
1. Indien goederen defect of verkeerd beschreven zijn, heb je het recht om ze op korte termijn af te wijzen voor een volledige terugbetaling of om ons te vragen de goederen te repareren of te vervangen indien je dat wenst.
2. Wanneer de fout bij gedownloade of geïnstalleerde software ligt, kun je ons alleen vragen om de digitale content te repareren of te vervangen.
3. Zodra je een reparatie of vervanging aanvraagt, moet je ons een redelijke termijn geven om dit te doen en mag je niet van gedachten veranderen en kiezen voor een van de alternatieven.
4. Het recht om af te wijzen vervalt na 30 kalenderdagen, gerekend vanaf de dag na ontvangst van de goederen.
5. Als je binnen de eerste 30 dagen een reparatie of vervanging aanvraagt, stopt de '30 dagen klok' en hervat deze na ontvangst van je gerepareerde goederen of vervanging. Je hebt het saldo van de 30 dagen (met een minimum van 7 dagen) om ze af te wijzen voor een volledige terugbetaling als ze nog steeds niet bevredigend zijn.
6. Na 30 dagen heb je het recht om een gratis reparatie of vervanging aan te vragen.
7. Je mag van ons geen reparatie of vervanging verlangen als dit onmogelijk of onevenredig duur is in vergelijking met het alternatief.
8. Je hoeft een reparatie of vervanging niet te accepteren wanneer dit je aanzienlijke overlast oplevert in vergelijking met het alternatief.
9. Als goederen na reparatie defect blijven, dan kun je ze houden en krijg je enige korting op de prijs, of je kunt ze weigeren. Indien goederen langer dan 180 dagen na levering worden afgekeurd, kan een aftrek worden toegepast voor het gebruik dat je ervan hebt gehad.
10. Wanneer de software defect blijft, kun je alleen maar om een korting vragen.
11. Terugbetalingen worden gemaakt binnen 14 dagen na het akkoord dat de goederen defect zijn, met behulp van dezelfde betalingswijze als bij de bestelling.
De Europese Commissie heeft een Consumer Online Dispute Resolution (ODR) platform opgericht dat de mogelijkheid biedt aan klanten die een klacht over een online gekocht product of service hebben, deze klacht via een online klachtenformulier in kunnen dienen bij een handelaar die in een andere EU-lidstaat is gevestigd. Meer informatie over dit platform vindt u op http://ec.europa.eu/consumers/odr/.